Thursday, May 20, 2010

layan sendiri

Contengan Cik Mussalmah pada 9:50 AM
Saya rasa : 
0 bagi komen


terlalu sukar aku nak ungkap ape yang aku rasa

rasa sedih?? tak sangat.
rase kecewa?? tak sangat.
rasa gembira?? tak ade lah.

mungkin ayat ini bisa rungkai segalanya.

Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkinku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cinta ku padamu

.saya x penah rasa sia-sia sebab saya begitu menyayangimu dan menerimamu seadanya.




Tuesday, May 18, 2010

ragu

Contengan Cik Mussalmah pada 10:09 PM
Saya rasa : 
0 bagi komen
.mengapa wujud perasaan ini.
.aku keliru.
.mengapa aku perlu berperasaan begini?

RAGU

.huh.
.rase sungguh kelat.
.sungguh tak sedap.
.adoii.
.boleh tolong tak?.

EN. RAGU

.sila jauhi diri aku.
.aku tak suka atas kehadiranmu.
.aku mahu fikir yang baik-baik aja.
.aku tak mahu kamu.

AKU TAK MAHU RAGU!!!!

*mengapa aku ragu atas dirinya*
*arrggghh.. aku tak suka perasaan ini*


Friday, May 14, 2010

coklat atau bunga?

Contengan Cik Mussalmah pada 12:30 AM
Saya rasa : 
0 bagi komen
semakin menyukai lagu ini. penuh makna.

COKLAT ATAU BUNGA
Ain Idola Kecil II


Uuuu...shalalala...uuu

Ada sesuatu...
melahirkan rasa getar jiwa..
Ku berikan kata putus dari hati ikhlas
kau berikan kepada ku sayang

Cinta tak semestinya
kau berikan coklat atau bunga
Cuma satu akan kau berikan
cinta yang tulus lahir dari jiwa yang setia

Kau pasrah
jika ku menolak cintamu..oo...oo...
Bahagia
bila ku sedia menyambut kemesraanmu..
dengarkan..

•.¸¸.•

Akan kau hiaskan diriku dengan permata
Namun ku tahu kau bukannya berada

Rambutku akan kau selitkan dengan tiara
Engkau hiaskan dengan bunga ros merah

•.¸¸.•

Shalalala..shala...shalala...
Shalalala..ooo..ooo..yeah.

Shalalala..shala...shalala...
Shalalala..ooo..ooo..yeah.






Sunday, May 2, 2010

cair

Contengan Cik Mussalmah pada 9:46 PM
Saya rasa : 
0 bagi komen
TENTANG DIA. DIA lagi. lagi-lagi DIA. apa yang special nye DIA tu?? .

mahu tahu ape specialnya DIA di mata SEPET ku ini??

~~DIA penuh kejutan dan sungguh SWEET~~


"tweet.. tweet.. tweet.. tweet.. S.M.S"
henpon comelku berbunyik.
nama penghantar sms terpampang.
.Lovely B.
hmm.. DIA mahu pujuk hatiku yang sedang merajuk la ni.
hmm.. mari kite lihat, ape ayat poyo yang DIA tulis..



Dia hadir tika ku cinta
lagaknya buatku senang dengannya
bicara kami sering buatku ketawa
jiwa ini mula bertambah cinta

biar dia tak punya segalanya
kurangnya dia ku terima seadanya
ku pasti kemewahan bukan kunci bahagia
sayang dan percaya itulah segalanya

Amarah dan cemburu sentiasa dirasa
untuk selami cinta hatinya
ku panjatkan doa agar kekal selamanya
satukan kita ke alam bahagia


.ehehehe.. lihatlah. ape yang die buat kat hati saya.

terus x jadik nak merajuk lame-lame. ehehehe..


.CAIR.


.B.. kamu mmg sungguh istimewa.

bunga cinta

Contengan Cik Mussalmah pada 10:11 AM
Saya rasa : 
0 bagi komen
i'm in LOVE
i'm in LOVE
i'm in LOVE

syukur kehadratmu ALLAH
aku bersyukur sangat-sangat
Kau temukan aku dengan si DIA
terima kasih kerana memakbulkan doaku selama ini

walau cinta jarak jauh
aku rasa itu yang terbaik
memelihara anak adam dari membuat dosa
semuanya ada hikmahnya

sayang...
kamu disana elok2 ya
belajar rajen rajen
saya doakan kamu berjaya dengan cemerlang
cemerlang di dunia
cemerlang di akhirat
doakan kebahagiaan kita
mudah-mudahan kita ada jodoh
ameen

Saturday, May 1, 2010

derita vs bahagia

Contengan Cik Mussalmah pada 9:50 AM
Saya rasa : 
0 bagi komen
Kata orang
segala kesedihan akan diakhiri dengan kebahagiaan
hukum karma
bahagia dan derita akan sentiasa bersama
dimana ada bahagia, disitu ada derita

susulan nukilan
perigi cari timba
aku dah buat luahan perasaan pada si dia
aku ada mesej die
antara balasan mesejnye adalah:
"aku malas nak layan budak-budak ni"
" aku peduli ape"

sedihnye aku rase
sepanjang hari
aku menangis
huhuhuhu
memang sah!!!
Perigi Cari Timba

tapi aku redha atas ketentuan-Mu Ya Allah
aku da berusaha sedaya upaya
namun
mungkin aku bukan yang terbaik untuknya dan juga sebaliknya
dia malu barangkali
berkawan dengan aku

YA ALLAH.. Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku..bawalah dia jauh dari pandanganku..luputkanlah dia dari ingatanku dan peliharalah sekeping hatiku ini dari kekecewaan..

tidak mengapa
aku redha
mulai saat ini
aku berjanji
tidak akan mengganggunya lagi

Namun
apa yang aku rasakan pada siang tadi
berbeza dengan aku rasa malam ini

aku rasa
aku baru berjumpa
dengan seseorang

D.I.A
insan yang boleh membuatkan hari-hariku menjadi ceria
tapi aku tidak mahu meletakkan setinggi harapan
kepada si dia
cume berharap
hubungan yang baru bermula ini
direstui dan diredhai Allah

aku selesa berkawan dengannya
walau hubungan baru DUA hari lamanya
namun aku mahu mengenalinya dengan lebih lagi
aku tahu dia boleh membimbing aku
menasihati aku
sebagai seorang sahabat
sebagai seorang insan yang menerima aku seadanya

amin

Ya Allah.. Seandainya telah kau catatkan..dia milikku, tercipta untukkku satukanlah hatinya dan hatiku..titipkanlah kebahagian antara kami agar kemesraan yang terjalin selama ini akan terus kekal abadi..

Aku pohon padaMu, Ya Allah.. Kurniakanlah aku pasangan yang beriman dan beramal soleh..yang bisa membimbing aku ke jalan yang engkau redhai..yang mampu mendidik jiwa ini menjadi seorang hamba yang taat pada tuhannya..yang boleh menjadi pelindung diriku, zuriatku, dan juga keturunanku..kurniakan aku seorang suami yang ikhlas mencintai diri ini kerana ingin mencari keredhaanMu..yang dapat menerima kekurangan diri ini..agar kami dapat bersama-sama membina sebuah kehidupan yang berlandaskan keimanan. Apa jua takdirMu..ku terima dengan penuh rasa KEREDHAAN padaMu..

 

♥ aku gadis gebu ♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review