Monday, April 12, 2010

kafir??

Contengan Cik Mussalmah pada 4:14 AM
Saya rasa : 
hari ini dalam sejarah
salah seorang kawan facebook aku panggil aku "KAFIR"

aku tersentak..
lalu bergenang air mata ku
entah la..
mengapa aku rasa sedih sangat

hina sangat ke aku??
BESAR sangat ke salah aku??

semuanya bermula kerana..
aku tidak memberi salam
"assalammualaikum warahmatullah wabarakatuh"

aku baru nak hiburkan hati die
aku tahu die ade masalah

sebagai kawan
aku cume nak hiburkan hati die..
salah ke??

dunia ni memang adil kan??
ada mase kite rase bahagia sangat
ade mase kite sedih sangat..

terima kasih Ya Allah
aku terima seadanya
dugaan dari-Mu ini

aku tidak salahkan dia
semuanya memang salahku..

kepada sahabatku itu..
semuga dirimu gembira dan bahagia selalu

ingatlah..
aku tidak menyesal mempunyai kawan sepertimu..
tapi aku bersyukur berpeluang mengenalimu
dan berkawan denganmu

♥♥♥♥♥♥♥♥♥

kawan tu bkn mcm main FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..
kawan tu bkn mcm main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak...
kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..
kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..
kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.
kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..
kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..
kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. kejap ade kejap takde..
kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.
lagi..... kawan tu mcm ape ye????

Haa..kawan tu mcm AWAK la. . bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis.
Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi saya, kawan tu penting. Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.

terima kaseh sahabatku


0 bagi komen on "kafir??"

Post a Comment

 

♥ aku gadis gebu ♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review