Monday, September 6, 2010

Suami Orang

Contengan Cik Mussalmah pada 4:10 AM
Saya rasa : 

Adehh..

Dah bersawang blog aku ni..
lama dah tak update!
yela, sibuk kerje.. sibuk bermukabuku.. sibuk berdot dot dot..
kehkehkeh..

sebenarnya aku da lame nak luah pasal SUAMI ORANG ni
tapi aku simpan saje dalam hati..
yelah.. ♥♥ SOAL HATI ♥♥ ..
kene la simpan dalam hati!

adehh...

begini...

......................................

tersebutlah al-kisah..
eh.. jap.. macam cite dolu-dolu lak..
hmm...

aku hairan lah!
kenapa kebanyakan lelaki yang berstatus SUAMI ORANG
suka bergalak-galak dengan perempuan lain
sedangkan isteri begitu taat kepadanya??

tak cukup kasih sayang kah??
tak cukup belaian manja kah??
tak cukup cinta kah??

kalau tak cukup semua tu..
masakan lahirnya anak-anak
hasil benih kasih sayang cinta dia dan isterinya??

kalau ditanya berkenaan hal ini,
pantas je jawabnya..
"Eh.. Apa kau kesah! Aku kan LELAKI.. Quota kan ada 4.. maseh ada 3 yang kosong!!"

Aku sebenarnya bukan nak SPOTLIGHT isu POLIGAMI ni..
dan aku tahu..
ternyata itu kelebihan yang ALLAH berikan kepada kaum ADAM..
boleh didampingi 4 orang isteri..

TAPI..
jangan guna alasan itu untuk sesuka hati
membuka cawangan di sana sini
pokok pangkalnya
kaum ADAM kene sedar dengan kemampuan diri sendiri
MAMPU ke tanggung DUA orang ISTERI??
MAMPU ke jadi AYAH yang ADIL??
MAMPU ke menyara anak-anak??

MAMPU ke???

secara jujurnya..
andai aku telah berkahwin nanti
aku izinkan suami aku berkahwin lain
sekiranya dia menyatakan hasratnya itu
TAPI
dia mestilah BERKEMAMPUAN dan ADIL!

cuma aku kesal..
ada sesetengah lelaki yang tidak hormat perasaan isterinya
contohnya..
[kejadian ke atas diri aku]

suatu malam..

tett tett.. tett tett..
mesej diterima
dari En. Suami Orang

" Hai sayang.. buat apa tu?" "Ai.. tak buat ape.. duk-duk je. Nape?"
"Rindulah!! tak rindu abg ke?"

aku malas nak balas..


terus bunyi panggilan telefon..
Panggilan Diterima
Dari En. Suami Orang

" Ello. Salam. Mus watpe tu? da makan?"
"Adeh.. kan da tanye tadi.. tgh duk2 je. da makan dah."
"Oooo.. makan tak ajak abg pun. Dengan sape tu?"
"Sorang je. Abg kat mane ni?"
" Kat umah lah.."
"Oooo... wife abg mane?"
" Dia dah tidur da.. Abg kat bilik lain ni.. Rindu kat Mus.. tu yang fon tu.."
" Adehh.. watpe rindu kat mus lak?? abg kan dah ada isteri.. "
"Ala.. abg nak manja-manja dengan mus.. boleh tak??"

WTF!!!

Papp..
aku letak tipon
adehh...
ape punye lelaki lah macam ni
isteri tengah tidor, dia sibuk telefon pompuan lain..

aku malas nak melayan..
terus aku matikan fon..

Namun, aku tahu
kaum HAWA juga akan dipersalahkan
" Alah.. yang pompuan tu gedik melayan SUAMI ORANG kenapa??"
" Isteri aku tak pandai layan aku kat umah. ape salahnya aku cari pompuan lain??"

oii cik abang..
jangan nak salahkan isteri-isteri lak
dulu kamu bercinta bagai nak rak!
kentut pon bau wangi!!

mana pergi sumpah janji setia tu semua??
tak fikir ke kalo wife kamu tahu yang kamu ada perempuan lain??
ape perasaan wife kamu tu??
tak kesian ke??
sampai ke hati nak lukakan hati ibu kepada anak-anak kamu tu??

now dah kawen..
anak berderet-deret..
boleh la kamu wat alasan isteri tak pandai layan kan??

DAN

pompuan-pompuan single yang lain plak
yang korang ni suka sangat melayan suami orang ni kenapa??
dah gatal sangat ke??
korang tak rasa kesian ke kat isteri suami orang tu?
memanglah suami orang ni STABIL, CARING, PENYAYANG bagai
tapi korang pikirlah!
korang nak ke SUAMI korang bergayut ngan pompuan laen bile korang tido??
korang nak ke SUAMI korang cari pompuan laen??

"ala.. suami aku takkan cari pompuan lain.. aku CANTIK!!"

cehh.. korang ingat cantik tu tiket kebahagiaan ke??
ramai jugak isteri-isteri orang yg chantek-chantek belaka ni
kene madu,
kene tinggal, kene cerai, kene TIPU!!

satu je yang kite kene pegang..
"ANDA BUAT, ANDA DAPAT"
Apa yang kita buat sekarang, di lain masa orang akan buat sama ape yang kita buat.
ingat!! Kalau tuhan nak tunjukkan, DIA akan tunjukkan..
DIA bayar CASH tau.. $$$

ehh.. terEMO lak..
ehehehe...
aku berharap agar jika aku tak melayan golongan SUAMI ORANG ini sekarang
mudah-mudahan bakal suami ku nanti tidak mengejar perempuan-perempuan lain..

.amin.

2 bagi komen on "Suami Orang"

M.A.Farabi on September 9, 2010 at 3:09 PM said...

seb bek aku xkawen lg

cik salmah on September 15, 2010 at 12:14 AM said...

tu la! farabi..
kalo ko da kawen, ko jangan wat moon camtu!
kalo ko buat, aku anyam ko jadi ketupat tau!

ehehehe..
=P

Post a Comment

 

♥ aku gadis gebu ♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review