Friday, December 18, 2009

1 muharram 1431 hijrah

Contengan Cik Mussalmah pada 1:35 AM
Hari ni 1 Muharram 1431H kan?? now pukul 5.45 petang... hmm... azam baru?? nk tnye lg azam baru aku ke? ado yaii korang ni... segan la aku... x tercapai pon arini.. mudah-mudahan "esok" tercapai... ameen..

emm.. eh, korang nk tahu aktiviti aku pada hari ni x?? emm... da tentula padat sepadat padatnye.. tahun br la kate kan... new towel.. new book.. new cadar... ahahaha.. eh, siyes ni.. mmg new ketige2 benda tu...

okeh.. lets start.. ini le aktiviti aku yg padat tu... kite mule pas maghrib semalam eh...

maghrib : menulis blog ni.. entri yg 1st.. ahahaha...

7.45 pm : balik umah.. then basuh pggan mangkuk.. on9 "jap" dengan berbaju kerje

8.30 pm : still on9.. pkai bj kerje lg

10.30 pm : on9 lg... still berbaju keje

12.30 am : ok.. telah sedar akan kepentingan penjagaan diri.. offline.. trus g mandi..

12.45 am : buat setengah gelas susu.. minum.. gayut tipon jap ngan sape2 yg aku tringin nk call..

12.59 am : tido

1.00 am : mula berdengkur... krohh.. krohh... [aku berazam untuk tidak berdengkor lagi..]

9.30 am : terbangun pagi.. dah pg rupenye.. hmm.. lapa? aku x lapa.. pelikkan?? maseh bergolek2kan dan tido2 ayam.. bukak fesbuk dan blog ni utk tambah jumlah visitor..

10.30 am : basuh pinggan mangkuk lg.. hmm.. anak-anak buah aku mmg taksub ngan pinggan mangkuk..

11.30 am : masuk bilik balik... maen2 lappy.. bukak lagu...

12.30 pm : mula diawang-awangan.. berkarok di bilik bertemankan lappy.. maseh belom ade kesedaran tentang penjagaan diri... oh.. lupe.. anak buahku, Muhammad Hadi Hakim baru pulang dr klinik bersama abahnye... kene POTONG.. ahahaha... muke x bleh blah... warne pucat lesi x hilang lagi... sian, da kne potong...

1.45 pm : kedengaran sayup-sayup kakakku menyediakan lunch untuk aku.. ohh.. i mean untuk anak2 buah aku.. aku? still di bilik dan berkarok dengan perlahan-lahan.. x rase bersalah x tolong.. mmg aku xde mud nk tlg masak...

2.05 pm : mula berasa x sedap mate.. mate ku terase berat... ohhh... keperluan "nap" di tengahari adelah wajib untuk merehat-rehatkan diri.. aku "nap" dlu..

2.06 pm : aku berdengkor lg.... krohh... krohhh

5.30 pm : aku terjaga.. oh... da ptg rupenye... x jadi la nk jogging arini... hujaaannn... @_@ [azam untuk kuruskan badan: usaha x bermula lg... ]

NOW : maseh belum mandi pagi... belum breakfast or lunch apatah lg tea break.. belom kemas katil... maseh on9... maseh berbaju tido.. [aku rase seksi skrg]...

Mcm ni la keadaan aku sewaktu berstatus single n bujang.. Ni aktiviti di mase cuti je yee.. bergantung kepada keadaan.. Ape yg baru dengan kehidupan aku ni?? yeah... seperti aku noted td, new towel [br rasmi mase mandi mlm td].. new book [ bli untuk tulis segala utang-utang bg thn lepas dan thn ni..] and new cadar ...[ aku pau cadar br kakak aku dengan berbekalkan wajahku yg gebu dan belum mandi..]... setakat ni, tu je la yg br dlm hidop aku di tahun br hijrah ni...

aku yakin, esok.. semangat ku akan kembali dari holiday.. so, esok aku akan mandi awal2.. kemas rumah, basuh kete, cuci baju, tlg kakak aku masak, jg anak2 buahku, kemas bilik dan laen-laen.. kot... seperti dulu selalu.. ahahahahaha... tp bergantung kepada tahap kecemerlangan aku esok.. ekekekeke...

tp sebenarnye aku yakin.. sebelum aku akan meninggalkan zaman bujangku dengan jejaka @ teruna @ duda yg 1st melamar aku, aku akan berusaha!! untuk menjadi gadis gebu yang rajin!! gadis gebu yang sistematik!! gadis gebu yang bertanggungjawab!! =.= kepade sesiape yang teringin nk mengubah aku.. cepat-cepatla melamar aku.. wahahaha...

aku tak hipokrit.. itulah aku... aku lah gadis gebu itu...


aku suke tido

0 bagi komen on "1 muharram 1431 hijrah"

Post a Comment

 

♥ aku gadis gebu ♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review